Välkommna till Jössefors o Jössefors IK!

Vad kul (moro) att vi fått så många lag som övernattar hos oss i år!

I år har vi 6 lag som gästar Jössefors och JIK under Arvika cup. Det är JIKs medlemmar som sköter "ruljansen" på skolan under lagens vistelse på orten. För att ni ska få så trevligt som möjligt under er vistelse här tänkte vi lista något av det som finns att göra på orten.

Det brukar ofta vara barn och ungdomar på Forshälla och spela "sponantan"-fotboll. Ni är naturligtvis välkomna att delta! Planen (Forshälla) ligger i nära anslutning till skolan där ni övernattar.

Händer på Forshälla under helgen!

• På fredag har vårt herrlag match på Forshälla (hemmaplan). Kiosk med hamburgare korv mm kommer att finns till försäljning utöver den magiska fotbollen som det kommer bjudas på ;-). Ta chansen och träffa några av de ungdomar från Jössefors som brukar vara på Forshälla under matcherna och själva spela spontan fotboll. Matchstart 19.30
  • På lördag är det också seniorfotboll herrar när Jössefors IK 2 tar emot Magnskog på hemmaplan, matchstart kl 19.00

Övriga aktiviter och saker att göra:

Det finns ett hotell på orten med kaffe fika och äventyrsstig mm. www.elevenarvika.se/ Länk till annan webbplats.

Jössefors har en Facebook sida med aktviteter på orten mm

skerijossefors Länk till annan webbplats.

JIK har ett motionsspår i koppsängsskogen fråga personalen på skolan för att hitta hit eller ta en tur på det nedlagda järnvägsspåret.

Publicerad: 2017-06-14

Senast uppdaterad: 2022-12-15