Moutainbikebana!

Nu har Jössefors förärats med en Mountainbikebana!

Tidigare i sommar påbörjade vi (JIK motionsidrott) arbetet med en mountainbikebana, igår jobbade vi för fullt och fick till två olika typer av banor. En kortare bana med hopp och doserade kurvor och en längre bana i skogen som är tekniskt mer svårforcerad.

Vi har byggt banorna helt ideelt med vår fritid och med sponsring. Kul att så många ställde upp igår och hjälpte oss att göra ordning banorna. Hoppas att vi väcker i och med detta ett intresse för mountainbike och att vi kan fortsätta utveckla banan så den blir ännu häftigare, vi är öppna för förslag! Hoppas vi kan ordna en häftig invingningsfest när allt kommit på plats!

Hoppas många har lust att hjälpa oss utveckla JIK - "CYKEL" så kontakta oss på skerijossefors@hotmail.com eller på vår facebooksida Länk till annan webbplats.. All hjälp är välkommen, så tveka inte utan hjälp oss att fortsätta göra nåt kul i Jössefors! Förslag som kom igår var b.la att ha lite kiosk och "cafe" verksamhet i klubbstugan, kanon idé! Fattas bara någon eller några som vill hjälpa oss :).

Ansök om medlemskap och stötta oss! Länk till annan webbplats.

Tänk på att all cykling i området sker på egen risk, föräldrar ansvarar för sina barn och bör vara med de minsta när de vistas i området, hjäm skall användas! Ben och armbågsskydd kan vara bra! Tänk på att vissa partier kan vara lite "lösa" då banan inte satt sig.

Bilder från dagen/natten

mtb