Motionsspåret

Avverkning och gallring i motionsspåret.

Kommunen håller på med gallring kring vårt motionsspår så tänk på att en del maskiner finns i området. Några har ansett att den avverkning som skett förfulat området, vi som förning har inget med avverkningen som sådan att göra, men vi hoppas att det som beslutas av tjänstemän och politiker inte gör att vårt område förfulas, hittills har dialogen med tjänstemännen fungerat bra och vi hoppas att området kommer i slutändan att bli än finare än det var. När det gäller körning med fordon, fyrhjulig och annat kan vi heller inte göra annat än att vädja till allmänheten att visa hänsyn och respekt. Ifjol kostade vi tillsammans med sponsorer, kommunen på åtskilliga tusenlappar samt en hel del ideelt arbete, känns inte kul när någon eller några sladdar sönder underlaget men vi är inga poliser utan kan enbart vädja till att de som kör på området att de använder sunt förnuft.

Närmsta framtiden!

Vi har fått en del pengar av kommunen till att försköna området vilket är fantastiskt kul! Vi har inte beslutata oss för vart vi ska placera "mötesplatserna" utan det kommer vi ta tillsammans med våra medlemar och i motionsstyrelsen under hösten. Hoppas att fler "Jösseförsinger" vill dyka upp och bidra till att "försköna" sin omgivning. Håll ögonen öppna på vår hemsida och facebooksida klicka för att komma till facebooksidan för Jössefors. Länk till annan webbplats.

Publicerad: 2017-09-20

Senast uppdaterad: 2022-12-30