Julhälsning!

Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård
djupt under midnattstimma......

/Tomten av Viktor Rydberg

Ja då var det julafton, igen! Vi vill på julafon som av många räknas som en "barnens" högtid passa på att skriva några rader om våra barn som är aktiva inom fotboll på sommaren och nytt för i år även inom skidor och vinteridott Länk till annan webbplats.på vinten!

Vi bygde en MTB-track Länk till annan webbplats. under hösten som väckte en hel del spontanidrottande hos barnen. Spontanidrott som på sikt kan ge ett intresse för cyklesport och aktiva i vår förening även inom detta område :). Idrott idag handlar om att ha en bredd och erbjuda många aktiviteter, nåt som vi ska fortsätta driva vidare inom vår sektion för Motionidrott Länk till annan webbplats.! Vi fick en tidig julklapp inom vår satsning för "jössefors aktivitetscenter" Länk till annan webbplats. som vi hoppas kunna delge er när mer fallit på plats, håll tummarna!

Under våren sommaren och hösten har vi haft tre ungdomslag Länk till annan webbplats. i fotboll. De deltagit i olika cuper och på poolspel. Träningarna har varit fulla av barn som deltagit aktivt och varit intresserad av vad vi tränare har att säga! Inför nästa år fortsätter vi och ni är naturligtvis välkomna om ni vill vara med! Håll ögonen öppna på Facebook och på hemsidan när vi startar upp för säsongen, för snart är det vår och en ny härlig fotbollssäsong drar igång!

Skidor och vinteridrott då? Jo vi har rullat på under hösten och haft aktivitet i gympahallen om vi haft för ruskigt väder, annars utomhus. Vi har fått oss skidor till utlån som vi kommer låna ut för att väcka intresset för längdskidåkning i föreningen. Vi hoppas också på att komma iväg och åka skidor där det finns snö. Hur som helst så har vi ledare och barn haft en riktigt trevlig höst tillsammans med barnen och kommer fortsätta efter jul och nyår med nya krafter och fler "tokiga" idéer och upptåg ;-)

Vår julmarknad Länk till annan webbplats. tillsammans med skolan var även i år välbesökt, kul! Till påsk blir det "påskpromenad" igen så håll ögonen öppna. Vi hoppas att kung Bore inte förser oss med lika mycket snö som ifjol utan att vi kan dra en längre sträcka.

Med det sagt så ha nu en riktigt trevlig jul och hoppas att vi ses under nästa år!

Lite somriga bilder som en avslutnig eller mer som en start på det som snart kommer, grönt gräs och full aktivitet på vårt fina Forshälla!

lagfoto

Publicerad: 2017-12-24