Träningsläger i Skärhamn!

Äntligen kunde vi åka på träningsläger igen! Och vilket läger det blev i Skärhamn: en weekend full med rörelse, gemenskap och strålande sol! Kolla in helgens rapport!

Efter två år med inställda läger blev detta äntligen andra gången Jössefors IK åkte på fotbollsläger i Skärhamn. Meningen med ett fotbollsläger är att sammansvetsa barnen, skapa gemenskap och ha kul. Vi får hoppas att tiden under lägret och minnena vi fått med oss ger barnen positiv motivation inför säsongen.

Vi åkte ner torsdag efter skolan. På vägen ner stannade vi till i Mellerud åt lite mat och fortsatte därefter neröver. Vi var framme kl 20:45 och redan då åkte alla bollarna fram för lite boll lek innan sängdags. Det var svårt att få alla barnen i säng då många var uppspelta, ivriga och glada över att vara framme och över vad som väntades de kommande dagarna.

Dagen efter var vi uppe tidig för en liten löprunda innan frukost. Första träning var en konditionsträning.

Efter lunchen var en utflykt planerad till Dyrön. Vi fick åka med en liten färja över till ön som tog ca 15 min. En mycket spännande vandring var planerad.

När utflykten var klar och vi var tillbaka på arenan var det dags för träning nummer två. Efter andra träningen och middag så var det lite fritid för ungdomarna där de fick ägna sig åt vad de ville mer eller mindre. Trots detta var alla upptagna med att spela ännu mera fotboll.

På lördagen var det återigen fullt upp. Löprunda, frukost och teknikträning.Vår andra utflykt var att åka och fiska lite krabba och ta det lugnt.

Utflykten avslutades med en glasspaus :)

Barnens sista träning bestod av en fotbollsmatch som startade med en annorlunda uppvärmning där vi dansade lite till latinamerikanska rytmer bestående av salsadans. Ungdomarna skulle få det väldigt tufft på matchen med svåra motståndare. Dessa tuffa motståndare var inga mindre än ledarna och några av föräldrarna som följde med. En väldigt trevlig och rolig match. (pst, barnen vann tillslut).

På kvällen så skulle vi åka och titta på Valborgsbrasan, men det var inte någon större lycka då de inte firar på samma sätt som hemma i Värmland. Så vi bestämde oss för att åka och titta på Tjörnbron istället.

Söndag så var det bara frukost och städning kvar på schemat. Vi stannade på vägen hem och åt i Mellerud. Vi var framme tillbaka på forshälla kl 15:00 där vi lämnade över slitna barn till sina föräldrar. Nu är vi hemma och ett stort tack till alla som deltog, både barn och vuxna. Vi fick med oss totalt 17 ungdomar i från åldrarna 9-14 år samt 4 ledare. Vi hoppas fler hänger med nästa år: meningen med ett fotbollsläger är att sammansvetsa barnen, skapa gemenskap och ha kul. Vi får hoppas att tiden under lägret och minnena vi fått med oss ger barnen positiv motivation inför säsongen.

Ännu ett fantastiskt fotbollsläger till ända och vi hoppas arrangera ett sådant varje år där vi får med oss alla som var med och ännu fler! :)

Lite vila nu och så ses vi på Forshälla under säsongen.

Se bildspelet från lägret!

gruppbild

Publicerad: 2022-05-02