Nya styrelsen

Årsmöte och konstituerande möte, ny styrelse (till viss del) i allas vår favorit klubb!

Nu är den nya huvudstyrelsen Länk till annan webbplats.vald och konstituerad. Några nya och några återvändare som vi är tacksamma för. Valberedningen hade fått till en härlig mix med "yngre iver" och "äldre rutin", bra jobbat!

Nedan följer ett utdrag från årsmötet

Mycket positivt har hänt i föreningen under året. Under årsmötet ifjol beslutades att starta en ny sektion i föreningen som kom att kallas ”Motionsidrott”. Jössefors byalag uppgick även i sektionen under året. Sektionen bedriver ”allt utom fotboll” och har i dagsläget aktiviteter inom cykel, skidor och driver projektet Jössefors aktivitetscenter. Jössefors IK är sen 2017 anslutna till Korpförbundet och Svenska Skidförbundet.

Sektionen "motionsidrott" fortsatt jobba med projektet "Jössefors aktivitestcenter" Länk till annan webbplats.och sökt och blivit beviljade vissa bidrag, men än är inte alla bitar på plats. Under året som kommer så hoppas vi att vi kan påbörja fler delar i projektet.

Under året har motionsidrott röjt och byggt en teknikbana för mountainbike Länk till annan webbplats. i skogen ovanför 7 och 11-manna planen. En grillkoja har byggts vid grusplanen vid skolan (i samverkan med westra wermlands sparbank och Arvika kommun). En till kommer att byggas på Forshälla området under 2018.

Fotbollssektionen har bedrivit fotbollsträning och medverkat i serie/poolspel. Herrlag Länk till annan webbplats. A (div. 5)- och B (div. 6). Damlag Länk till annan webbplats. i div. 5 som tyvärr fick avbryta seriespelet efter halva säsongen p.g.a. spelarbrist. Ungdomslag som medverkat i fotbollsförbundets poolspel är P06/07, FP 08/09 samt FP 10/11 som varit med i lokalt anordnat poolspel.

Arrangemang föreningen anordnat under året har varit påskpromenaden Länk till annan webbplats.(på vinterns/vårens snöigaste dag) fotbolls dag (på sommarens regnigaste dag) och julmarknad tillsammans med Jössefors skolråd. Allt har varit lyckat och återkommer under 2018.

Ekonomin har varit stabil under året och vi hoppas att 2018 fortsätter så.

Nu går vi in i 2018 fulla av iver och förväntan, följ oss och kom på arrangemang!

Publicerad: 2018-02-02

Senast uppdaterad: 2022-12-19